جمعه, ۲۱ آذر ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | 2025-12-12
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4181 |
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰ |
۰
9
ارسال به دوستان
پ

چه زمانی عرضه خودروسازان آغاز خواهد شد؟ آیا خودروسازان در سال جدید ثبت نام جدیدی دارند؟ این سوال از این جهت مطرح می‌شود که از اسفند سال ۱۴۰۲ که ثبت نام تمامی خودروها در سامانه یکپارچه انجام شد، تا به امروز ثبت نام کلی صورت نگرفته است. این بدان معناست که متقاضیان خودرویی که در […]

چه زمانی عرضه خودروسازان آغاز خواهد شد؟

آیا خودروسازان در سال جدید ثبت نام جدیدی دارند؟ این سوال از این جهت مطرح می‌شود که از اسفند سال ۱۴۰۲ که ثبت نام تمامی خودروها در سامانه یکپارچه انجام شد، تا به امروز ثبت نام کلی صورت نگرفته است. این بدان معناست که متقاضیان خودرویی که در اسفند ۱۴۰۲ موفق به ثبت نام در سامانه نشدند باید خودرو را با قیمتی گزاف از بازار خریداری کنند.

ثبت نام خودرو در سال ۱۴۰۲

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است تا نیمه دوم امسال همه خودروهای ثبت نامی به مشتریان تحویل داده شود. اینکه خودروسازان موفق به اجرای تعهدات خود شوند سوالی است که با توجه به افت تولید سه ماهه، پاسخ به آن با تردیدهایی همراه است. در حال حاضر فاصله زیادی بین قیمت کارخانه و بازار وجود دارد، به طوری که طبق آخرین بررسی بازار دنیای اقتصاد، پژو ۲۰۷ پانوراما ۵۰۰ میلیون تومان فاصله قیمتی دارد و قیمت بین کارخانه و بازار خودرو تارا نیز از مرز ۴۵۰ میلیون تومان گذشته است.

وضعیت بازار خودرو

متقاضیان خودرو در حال حاضر در شرایطی قرار گرفته‌اند که از اسفند سال گذشته قادر به خرید کارخانه‌ای خودرو نیستند و از سوی دیگر قیمت‌ها در بازار نیز سرسام‌آور است و قدرت خرید را از متقاضیان گرفته است. این که خودروسازان چه زمانی ثبت نام جدید را آغاز خواهند کرد، با توجه به وضعیت تولید چشم اندازی در این زمینه دیده نمی‌شود.

تأثیر قیمت بر بازار خودرو

افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو و تفاوت آن با قیمت کارخانه‌ای، بسیاری از متقاضیان را دچار سردرگمی کرده است. خودروسازان با توجه به افت تولید در سه ماهه اول سال و عدم توانایی در تأمین تقاضاهای موجود، همچنان در تلاش برای افزایش تولید و تأمین نیاز بازار هستند.

برنامه‌های آینده خودروسازان

خودروسازان در تلاشند تا با افزایش تولید و کاهش فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار، نیازهای متقاضیان را تأمین کنند. در همین راستا، برنامه‌ریزی‌های جدیدی برای افزایش تولید و تسریع در تحویل خودروها به مشتریان در دست اجرا است.

چشم‌انداز ثبت نام جدید خودرو

با توجه به شرایط فعلی بازار و افت تولید، چشم‌انداز روشنی برای ثبت نام جدید خودروها در آینده نزدیک دیده نمی‌شود. خودروسازان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تری هستند تا بتوانند به تعهدات خود عمل کنند و بازار را تأمین کنند.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری خبرواقعی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید